PRIAevents organizează Pria Consumer Protection Conference în 28 martie 2024, începând cu ora 9,30. Un eveniment unic, de amploare deosebită, care aduce la masa discuțiilor reprezentanți ai Comisiei Europene, ANPC, Consiliul Concurenței, ai mediului de business, asociațiilor, avocaților, consulanților și altor părți implicate. Despre Protecția Consumatorului s-a vorbit din ce în ce mai mult la nivelul Uniunii Europene, mai multe Directive, masuri, acorduri pentru acest segment au fost puse in aplicare. Este important ca organizațiile naționale de protecție a consumatorilor să fie implicate în procesul de elaborare a politicilor UE, pentru a dispune de actele gislative de mai bună calitate și mai eficiente în acest domeniu. Aceste organizații au rolul de a se asigura că în UE consumatorii sunt bine informați cu privire la drepturile lor și că sunt în măsură să și le exercite. De asemenea, îi reprezintă pe consumatorii europeni în elaborarea legislației menite să îi protejeze. Așadar, autoritățile pentru Potecția Consumatorului din tările UE și implicit din România, au facut schimbări în acest sens în ulima vreme. Protecția Consumatorului trebuie să fie un mecanism vital inclusiv pentru economie. ANPC având un rol foarte important pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, în desfășurarea activităților de supraveghere a pieței produselor și serviciilor destinate consumatorilor; protejarea consumatorilor impotriva practicilor comerciale incorecte. Vom afla despre rolul companiilor și al consumatorilor în promovarea redresării economice și a rezilienței, despre piața unică mai sustenabilă pentru întreprinderi și consumatori, vom discuta despre cum este mai bine să fie implementate anumite măsurii în legislația noastră și dacă este nevoie ca să se schimbe unele deja existente. Vom putea scoate in evidență importanța informariiși conștientizarii consumatorilor români asupra beneficiilor pieței unice europene și adrepturilor care decurg din statutul de consumator European. Autoritatea eficientizează activitatea statului în materie de protecţie directă şi indirectă aconsumatorilor prin cercetarea pieţei, informarea şi educarea consumatorilor şi întărire a capacităţii decizionale. Astfel, pentru protecția eficientă a consumatorilor, este esențial ca cele trei părți –consumatorii, mediul de business și autoritățile–să aibă interese în asigurarea respectării drepturilor consumatorilor. În cadrul acestui eveniment, vom discuta despre cele mai recente schimbări legislative, ordine, măsuri și regulamente privind protecția consumatorului și despre modul în care mediul de business a asimilat toate aceste schimbări, despre ce trebuie să țtie pentru a putea respecta reglementările în vigoare și pentru a avea o bună etică în afaceri ar trebui să plaseze clientul ca unul dintre cei mai importanți factori și astfel, să ii acorde toate beneficiile pe care le merita. Astfel, reputația businessului este pastrată, dar sunt evitate si pierderile financiare în urma amenzilor sau altor măsuri pe care Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor le poate aplica. AGENDA 9,30-10,00 –Inregistrarea participantilor și welcome coffee 10,00-12,45 – Panel interactiv – Protecția Consumatorului și etica de business Temele în dezbatere: Rolul ANPC și măsurile pe care le pregătește Etica de business a companiilor din românia în ceea ce privește protecția consumatoruluiRolul cosnultanților juridici Rolul companiilor și al consumatorilor în promovarea redresării economice și a rezilienței Piața unică mai sustenabilă pentru întreprinderi și consumatori Cum este mai bine să fie implementate anumite măsurii în legislația noastră și dacă este nevoie ca să se schimbe unele deja existente? Importanța informarii și conștientizarii consumatorilor români asupra beneficiilor pieței unice europene și a drepturilor care decurg din statutul de consumator European Transpunerea Directivei Omnibus în legislaţia naţională In ce sectoare de business sunt mai multe probleme? De unde s-au primit mai multe sesizări? Cum se fac controalele de către reprezentanții ANPC? Cand anume? Si multe altele. Speakeri: Representative of the Directorate-General for Justice and ConsumersPaul Anghel, Director of National Authority for Consumer Protection Romania – ANPC Representative of Competition Council Romania Ana-Maria Baciu, Managing Partner, SIMION&BACIU Mihaela Bălău, Managing Associate, Grecu Partners George Bădescu, Executive Director, Association of Large Commercial Networks Gerald Flintocă-Filip, Secretary General, PRISA Moderator: Raluca Voivozeanu, CEO, PRIAevents 12,45-13,15 Q&A si Concluzii 13,15-14,15 –Networking lunch În cadrul conferinței PRIA Consumer Protection Conference2024 veți beneficia de aflarea noutăților legislative în ceea ce privește protecția consumatorului, de analize la un nivel înalt și de studii de caz. PRIA Consumer Protection Conference face parte din seria conferințelor de succes organizate de PRIAevents în România, Republica Moldovași Bulgaria. Cu o experiență de peste 15 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei și pentru cele mai importante festivități de premiere. |