Skyroot, care a lansat săptămâna trecută o rachetă, se așteaptă să reducă costul unei lansări cu 50%, comparativ cu prețurile actuale pentru concurenții consacrați, cum ar fi Virgin Orbit al lui Richard Branson și Rocket Lab USA Inc. fin California. Pawan Chandana, unul dintre cei doi co-fondatori ai start-upului, a declarat pentru că se așteaptă la o creștere a cererii pentru serviciile de lansare ale companiei dacă clienții vor vedea rezultate în cursul următorului an.
Efortul guvernului de la New Delhi de a crește cota Indiei pe piața globală de lansare spațială de la doar 1% din prezent a dat investitorilor încredere că Skyroot și alte startup-uri au sprijinul autoritățile pentru eforturile lor, spun reprezentanții start-upului
“Cu trei sau patru luni în urmă, când am discutat cu investitorii, una dintre cele mai mari întrebări pe care le-au pus a fost dacă guvernul ne sprijină”, a declarat co-fondatorul Skyroot, Bharath Daka.
Misiunile spațiale low cost, avantajul Indiei
India a permis dezvoltarea companiilor spațiale private în 2020, cu o revizuire a reglementărilor și o nouă agenție pentru a stimula această ramură a sectorului privat. Înainte de aceasta, firmele puteau acționa doar în calitate de contractanți ai Organizației indiene de Cercetare Spațială (ISRO), o agenție spațială guvernamentală cu o reputație solidă în ceea ce privește costurile reduse ale operațiunilor sale. Misiunea pe Marte a țării din 2014 a costat doar 74 milioane de dolari, mai puțin decât bugetul filmului spațial de la Hollywood, Gravity.
Folosirea reputației Indiei privind eficiența costurilor este un aspect esențial al strategiei la care apelează start-upul, a spus Chandana. Skyroot, fondată în 2018, când Chandana și Daka au renunțat la locurile de muncă la ISRO, și-a stabilit obiectivul de a dezvolta rachete pentru o cincime din costurile actuale ale industriei.