Ei sunt foarte, foarte receptivi la tot ce înseamnă protecția mediului. Sunt mult mai receptivi decât noi, adulții. Sunt convins că ei sunt în stare să ne învețe și pe noi”
a declarat ministrul Mediului, Tánczos Barna, în cadrul conferinței “Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare”, organizată de Edupedu.ro în cadrul campaniei „Metal pentru Viitor”.
Acesta a spus că a spus că a discutat cu elevii din școli din mediul rural și urban: „Am fost în foarte multe școli și am ținut ore de dialog verde, așa le-am numit, n-am vrut să fie un fel de oră în care eu să predau ceva. Am fost în zeci de clase și în București, și în țară, în zona rurală și în zona urbană, vorbind cu elevii din clasele primare sau din clasele de liceu”.
“Tánczos Barna: Am fost în foarte multe școli și am ținut ore de dialog verde, așa le-am numit, n-am vrut să fie un fel de oră în care eu să predau ceva. Am fost în zeci de clase și în București, și în țară, în zona rurală și în zona urbană, vorbind cu elevii din clasele primare sau din clasele de liceu. Copiii sunt foarte, foarte receptivi la tot ce înseamnă protecția mediului. Sunt mult mai receptivi decât noi, adulții. Sunt convins că ei sunt în stare să ne învețe și pe noi. Pentru asta, școala trebuie să fie o școală verde, în sensul bun al cuvântului, și să apară această „săptămână verde”.
Propunerea Ministerului Învățământului și a Administrației Prezidențiale, care împreună au elaborat acest proiect, a fost ca măcar o săptămână pe an să se discute despre impactul omului asupra naturii: că vorbim de apă, că vorbim de deșeuri, că vorbim de păduri, că vorbim de colectare separată.
Să discutăm cu copiii aceste probleme. Rolul școlii și rolul profesorilor, învățătorilor, educatorilor este primordial.