Piaţa din SUA este de departe cea mai dezvoltată din lume în ceea ce priveşte acest tip de restaurante cu servire rapidă, apetitul consumatorilor locali pentru burgeri, pui prăjit, gogoşi sau pizza fiind pe măsură, potrivit analizei ZF pe baza datelor Visual Capitalist, care citează QSR Magazine.
Astfel pornind de la cele mai extinse 20 de reţele din SUA, ZF a vrut să identifice cine lipseşte din România, o piaţă unde segmentul de fast-food este de mulţi ani în plină dezvoltare. Acest lucru se vede atât prin expansiunea jucătorilor existenţi, cât şi prin venirea de nume noi. Spre exemplu, în primăvara acestui an, lanţul american de fast food Popeyes a deschis primul restaurant din România, ajungând între timp la patru unităţi, toate în Bucureşti.
Înainte de Popeyes, ultimul nume mare care a venit în România a fost Burger King, în 2019. În cazul său a fost vorba de o revenire după un deceniu aproape de pauză. Taco Bell a intrat local în 2017. Acest brand din urmă se află în portofoliul Sphera Franchise Group ce are local şi francizele KFC şi Pizza Hut.
„În urmă cu cinci ani, am lansat Taco Bell pe piaţa din România (…). Rezultatele nu au întârziat să apară (…). Acest lucru ne-a permis să ne extindem an de an, inclusiv în perioada pandemiei, şi să avem rezultate financiare bune la scurt timp de la deschidere. Vom continua să ne extindem“, declara Costică Mişaca, director general Taco Bell România, în urmă cu circa o lună, cu ocazia aniversării prezenţei brandului pe plan local.