Analiză: 1 leu din cinci cheltuiţi de consumatorii locali merge pe fast-food

Analiză: 1 leu din cinci cheltuiţi de consumatorii locali merge pe fast-food

Doar 9 dintre cele mai extinse 20 de lan­ţuri de fast food din SUA sunt prezente pe piaţa din România, în frunte cu Subway, Starbucks şi McDonald’s, reţelele care au acoperit piaţa lor mamă cu cele mai multe unităţi, arată o analiză ZF, relatează Mediafax.
Din totalul de 17,5 mld. lei cât cheltuie românii în restaurante, cafenele şi baruri, 20-25% ajung, conform estimărilor ZF, în conturi reţelelor de fast-food.

Piaţa din SUA este de departe cea mai dezvoltată din lume în ceea ce priveşte acest tip de restaurante cu servire ra­pidă, apetitul consu­ma­torilor locali pen­tru burgeri, pui pră­jit, gogoşi sau pizza fiind pe măsură, potrivit analizei ZF pe baza datelor Visual Capitalist, care citează QSR Magazine.

Astfel pornind de la cele mai ex­tin­se 20 de reţele din SUA, ZF a vrut să iden­tifice cine lipseşte din Româ­nia, o piaţă unde segmentul de fast-food este de mulţi ani în plină dezvoltare. Acest lu­cru se vede atât prin expansiunea jucă­torilor existenţi, cât şi prin venirea de nume noi. Spre e­xemplu, în primă­vara acestui an, lanţul american de fast food Popeyes a deschis primul restaurant din România, ajungând între timp la patru unităţi, toate în Bucureşti.

Înainte de Popeyes, ultimul nume mare care a venit în România a fost Burger King, în 2019. În cazul său a fost vorba de o revenire după un dece­niu aproape de pauză. Taco Bell a in­trat local în 2017. Acest brand din urmă se află în portofoliul Sphera Franchise Group ce are local şi fran­cizele KFC şi Pizza Hut.

„În urmă cu cinci ani, am lansat Taco Bell pe piaţa din România (…). Rezultatele nu au întâr­ziat să apară (…). Acest lucru ne-a per­mis să ne extindem an de an, inclusiv în perioada pandemiei, şi să avem rezultate finan­cia­re bune la scurt timp de la deschi­dere. Vom continua să ne extindem“, declara Costică Mişaca, director general Taco Bell Româ­nia, în urmă cu circa o lună, cu ocazia aniver­sării prezenţei bran­dului pe plan local.